Valberedningen i Kindred Groups förslag inför kommande årsstämma

mån, 29 mars, 2021 09:25 CET

Inför årsstämman den 12 maj 2021 föreslår Kindred Group plc:s valberedning omval av följande styrelseledamöter:

• Peter Boggs,
  • Gunnel Duveblad,
  • Erik Forsberg
  • Carl-Magnus Månsson.

Som nya ledamöter föreslår valberedningen att årsstämman väljer

• Evert Carlsson
  • Fredrik Peyron
  • Heidi Skogster.

Som tidigare meddelats har Anders Ström, grundare och styrelseordförande för Kindred Group plc, den 2 december 2020 informerat valberedningen att han inte ställer upp för omval vid Kindreds årsstämma 2021.

Valberedningen föreslår att Evert Carlsson väljs till ny ordförande.

Årsstämman äger rum den 12 maj 2021 i Stockholm och kallelse publiceras senast den 14 april 2021. Valberedningens motiverade yttrande bifogas.

För mer information:

Cecilia Marlow, ordförande i Valberedningen, telefon +46 73 094 51 45

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Australien och USA. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,700 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och är medgrundare av IBIA, (International Betting Integrity Association), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com