Kindred tilldelas licens i Kanada och lanserar Unibet i Ontario

mån, 28 mars, 2022 09:15 CET

Kindred har beviljats en licens i Ontario, Kanada, och fortsätter därmed sin expansion i de reglerade nordamerikanska delstaterna. Detta är den sjunde licensen i Nordamerika där Kindred representeras av sitt flaggskepps-varumärke Unibet.

Kindred Group plc (Kindred) tilldelas licens i Ontario och tar därmed steget in på den kanadensiska marknaden. Ontario förväntas bli en av de största reglerade marknaderna i Nordamerika och tillämpar en öppen modell som tillåter både iGaming (kasino, bingo och poker) och vadhållnings-produkter. Kindred kommer att lansera sitt varumärke Unibet på den nya marknaden.

"Det här är en spännande dag och en viktig milstolpe för både Kindred och Unibet. Vi är stolta över att ha fått tillstånd att lansera vår verksamhet i Ontario samma dag som marknaden öppnar och  ser fram emot att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och partners. Den digitala spelmarknaden i Ontario förväntas bli en av de största i Nordamerika vilket gör det till en oerhört spännande möjlighet för Kindred", säger Amanda Brewer, Country Manager Canada, Kindred Group.

"Ontario är fullt av idrottslag och passionerade fans, vilket inte är någon överraskning med tanke på NHL:s, NBA:s och MLB:s historia och popularitet. Det som gör Ontario unikt är dess otroliga mångfald inom sport med bland annat fotboll, rugby, tennis, curling och cricket. Det kommer med andra ord inte att vara någon brist på sport att spela på när marknaden öppnar den 4 april. Från vår sida kommer vi  att se till så att fansen får ta del av förstklassiga produkter och upplevelser", avslutar Brewer.

Unibets sportbok och iGaming-produkter kommer att vara tillgängliga för kunder i Ontario via såväl on.unibet.ca som mobilapparna. Dessa kommer att finnas tillgängliga för nedladdning i Apple Store och Google Play Store efter att marknaden har öppnat den 4 april.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Kindred Group har 2,000 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA) samt medgrundare av IBIA,International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Unibet i Nordamerika återfinns på va.unibet.com,
az.unibet.com, pa.unibet.comin.unibet.comia.unibet.com och nj.unibet.comKindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Läs mer på www.kindredgroup.com