Kindred utnämnt till ett av Sveriges Karriärföretag 2022

tis, 25 jan., 2022 10:05 CET

I hård konkurrens med andra företag har Kindred utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Organisationen delar sedan 2011 ut den ansedda utmärkelsen ”Årets Karriärföretag” till arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Kindred kan nu kalla sig ett av Sveriges Karriärföretag 2022.

Kindred Group plc (Kindred) har valts ut till ett av Sveriges Karriärföretag 2022. Utmärkelsen delas ut till arbetsgivare efter en noggrann urvalsprocess av en expertpanel och kvalificerad jury. Utmärkelsen vittnar om att Kindred är en arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för nyutexaminerade studenter och unga yrkesverksamma som är i början av sina karriärer. Expertpanelen tar även hänsyn till kriterier som attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar, närvaro och kvalitet i sociala medier och karriärsidor på hemsidan.

“Vi är mycket stolta över att få erkännandet som ett av Sveriges Karriärföretag 2022. Vi har många framgångsrika karriärresor inom Kindred - från ingångsnivå till ledande befattningshavare. För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra medarbetare rätt verktyg, optimala förutsättningar och tillräckligt med utmaningar för utveckling på arbetsplatsen. Våra medarbetare är vår mest värdefulla resurs och vår framgång är beroende av att attrahera och behålla de bästa talangerna som vill vara del av ett vinnande team," säger Gavin Hayward, Chief HR Officer på Kindred Group.

Juryns motivering till utnämningen av Kindred som ett av årets Karriärföretag 2022 lyder enligt följande:

”Kindred Group är en internationell arbetsgivare med spännande karriärmöjligheter och en engagerande företagskultur. Genom bra värderingar som jämställdhet och mångfald så har Kindred Group utvecklat en accepterande och välkomnande arbetsmiljö. Som anställd får du även möjlighet till utveckling i form av Kindred Academy där du skaffar dig nya fördjupande färdigheter, expertis och kunskaper. En arbetsgivare i framkant om vi får säga det!”

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com