Kindred vinner två betydelsefulla priser för sin All Employee Share Plan

tis, 14 juni, 2022 09:00 CET

Kindred vinner två betydelsefulla utmärkelser för sitt innovativa tvååriga aktiedelningsprogram för bolagets anställda. Aktieplanen introducerades av företaget förra året i samband med lanseringen av gruppens nya affärsstrategi.

Kindred Group har uppmärksammats som en ESOP Star 2021 vid årets ESOP Center Awards, vars syfte är att lyfta fram företag med föredömliga aktiedelningsprogram för sina anställda. Bedömningen görs utifrån hur företagen nått framgång under den rådande pandemin där Kindreds All Employee Share Plan visar på anpassning till Covid-19 på grund av dess internationella och inkluderande räckvidd.

Kindred har också fått motta det betydelsefulla priset för "Most Innovative And Creative Plan Design" vid 2022 Global Equity Organization (GEO).

"Vi är mycket glada över att få ta emot dessa utmärkelser som ett erkännande av vårt aktiedelningsprogram som vi är mycket stolta över. Vi har fått mycket positiv feedback från våra anställda sedan vi introducerade programmet förra året, säger Gavin Hayward, Chief HR Officer på Kindred.

"Utmärkelserna bekräftar att det var rätt beslut för oss att röra oss bort från en traditionell långsiktig incitamentstruktur till en mycket kortare tilldelningscykel, som vi anser ger våra anställda en tydligare insyn i vår affärsstrategi. Det känns bra att alla får en genuin möjlighet att ta del av Kindreds framgång”, avslutar Hayward.

För mer information:
Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group
press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har mer än 2 000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA, International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com