Respons på Corvex Managements kommentar

ons, 04 maj, 2022 15:30 CET

Kindred Group plc (Kindred) har noterat den kommentar som kommunicerats av Corvex Management tidigare idag gällande deras investering i Kindred, en ansedd och ledande aktör på den globala digitala spelmarknaden. Bolagets styrelsen och ledning har tilltro till och är fullt ut engagerade i bolagets strategi.

”Vi är trygga med bolagets långsiktig möjligheter och potentialen i aktieägarvärdet. Vi välkomnar och ser fram emot en fortsatt konstruktiv dialog med alla våra aktieägare”, säger Evert Carlsson, styrelseordförande i Kindred Group.

För ytterligare information:
Patrick Kortman, Director of Corporate Development & Investor Relations, +46 723 877 438
Alexander Westrell, Director of Communications, +46 73 7071686
ir@kindredgroup.com
press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har mer än 2 000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA, International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com