Unibet betalar ut historiskt vad i USA

mån, 07 nov., 2022 08:00 CET

Kindred Group, med varumärket Unibet, betalar ut ett historiskt vad i USA efter att Houston Astros vunnit World Series i baseball. Den amerikanska entreprenören Jim McIngvale satsade USD 1,05 miljoner på att Houston Astros skulle vinna vilket resulterat i en utbetalning om USD 6,3 miljoner.

Kindred Group plc (Kindred), med varumärket Unibet, har genomfört den största utbetalningen i koncernens historia efter att Houston Astros vunnit World Series i baseball den 5 november mot Philadelphia Phillies. Det historiska vadet om USD 1,05 miljoner lades av Jim McIngvale, även känd som Mattress Mack, i juli på att det amerikanska baseball-laget Houston Astros skulle vinna World Series till oddset 6,00.

”Vi är glada att få gratulera Jim McIngvale till hans framgångsrika vad på Houston Astros. Som ett av världens största digitala spelbolag tar vi ibland emot dessa större vad. Sett som en del av hela vår sportboksverksamhet utgör det en förhållandevis liten exponering”, säger Henrik Tjärnström, vd och koncernchef Kindred Group.

Detta är Jim McIngvales andra större vad hos Unibet efter att 2019 satsat USD 1,5 miljoner på att Houston Astros skulle vinna World Series. Den gången förlorade han vadet.

Utbetalningen om USD 6,3 miljoner kommer att synas som en del av Kindreds finansiella siffror i Nordamerika för det fjärde kvartalet.

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group
press@kindredgroup.com

Linda Lyth, Investor Relations Manager
ir@kindredgroup.com