Unibet ingår samarbete med nederländska cykellaget Tour de Tietema

ons, 09 nov., 2022 08:30 CET

Unibet ingår ett samarbete med det nederländska cykellaget Tour de Tietema. Från och med 1 januari 2023 kommer Kindreds flaggskeppsvarumärke Unibet att vara huvudsponsor för TDT-Unibet Cycling Team. Det nya laget kommer att börja på Continental-nivå men har ambitionen att uppnå ProTeam-status.

Kindred Group plc (Kindred) inleder, genom sitt flaggskeppsvarumärke Unibet, ett samarbete med det professionella cykellaget Tour de Tietema, TDT, i Nederländerna och Belgien. Utöver det kommersiella samarbetet kommer Tour de Tietema och Unibet att arbeta tillsammans för att inspirera sportentusiaster att börja cykla. Ett utökat samhällsengagemang genom samarbeten och aktiv sponsring är en grundpelare i "Unibet Impact", ett lokalt CSR-program i Nederländerna, för att främja en säkrare och mer ansvarsfull spelbransch.

"Vi är oerhört stolta över att arbeta tillsammans med Tour de Tietema. Deras engagemang i kombination med deras mod att göra saker annorlunda är en stor inspiration. Det är en ära att få hjälpa till att förverkliga deras långlivade dröm att starta ett cykellag. Cykling är ingen ny arena för oss då Unibet tidigare sponsrat cykellag både 2006 och 2007. Vi är därför övertygade om att vi kan stötta ambitionerna hos Tour de Tietema. ”, säger Lennart Kessels, General Manager, Nederländerna, Kindred Group.

"Vi är glada över att ha Unibet som vår huvudsponsor. I Unibet har vi hittat en partner som har stort förtroende för vår vision och stöttar oss i vår dröm att vända upp och ner på cykelvärlden med ett innovativt tillvägagångssätt. Dessutom tillåter Unibet TDT, Tour de Tietema, att behålla sin varumärkesidentitet som är unik i cykelvärlden. Med TDT-Unibet Cycling Team hoppas vi kunna visa sportentusiaster skönheten i cykelsporten. Vi är glada över att börja vår resa med Unibet och för den framtid som väntar”, säger Bas Tietema, grundare av Tour de Tietema.

För mer information:
Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group
press@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har mer än 2 000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA, International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com