Kindred fortsätter det framgångsrika samarbetet med NU:Nolla Utanförskapet

tors, 27 jan., 2022 11:00 CET

Kindred förlänger sitt samarbete med NU:Nolla Utanförskapet genom att återigen anordna en kodningskurs för unga vuxna i åldern 18-25 år på sitt Stockholmskontor. Kursen är särskilt utformad för att föra samman och ge utvecklingsmöjligheter till ungdomar som delar ett intresse för kodning. Samarbetet följer en tidigare kurs som anordnades av Kindred 2019.

Kindred Group plc (Kindred) fortsätter sitt samarbete med NU:Nolla Utanförskapet under 2022. NU:Nolla Utanförskapet är en organisation som arbetar med ungdomar från utsatta områden runt om Stockholm. Kindreds mål är att ge unga vuxna en inblick i teknologisektorn samt öka deras kunskaper i programmering och kodning, och därmed stödja dem i deras ambitioner att utvecklas i sin karriär.

”När vi arrangerade den här kursen tillsammans med Nolla Utanförskapet 2019 var det mycket uppskattat bland deltagarna, men också av Kindreds medarbetare som frivilligt ställde upp för att lära de unga vuxna att koda. Det är verkligen roligt att vi kan vara värd för den här kursen igen och det är fantastiskt att se nyfikenheten och engagemanget för att lära sig om kodning. Att träffa dessa unga vuxna, kunna erbjuda dem en språngbräda in i arbetslivet och få vara med och bygga upp deras självförtroende genom att dela kunskap om kodning är en viktig positiv kraft”, säger Alexander Westrell, Group Head of Communications på Kindred.

"Det är fantastiskt att vi kan genomföra den här kursen igen tillsammans med Kindred. Under dessa tio veckor kommer deltagarna att få eftertraktade kodningskunskaper, en inblick i tech-industrin samt många viktiga kontakter. Dessa faktorer kommer tillsammans vara till hjälp när de, efter sina studier, ska etablera sig på arbetsmarknaden”, säger Sanna Wolk, initiativtagare och grundare av NU:Nolla Utanförskapet.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

press@kindredgroup.com

+46 72 165 15 17

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com